Friday, January 27, 2012

3






*lihat kulit saya disituu, glow ke tak? err



Salam,
As I promise from the last entry, I wanna share about what product that I apply to my face. Ahaaaa,
Emm, masa zaman-zaman sekolah dulu actually ade la jugak apply product dekat muka ni. Dulu pakai Safi sebab dulu, Imma athletic kinda person. LOL.
Yelakan, dah active mesti la muka ni burn, menggelupas dan sebagainya.
*Obsesi terhadap kecerahan sudah terpancar semasa zaman sekolah. hahaha ,
My friends told me to use Safi as all of them also used this product.
So tanpa rasa ragu-ragu dan adanya perasaan syak wasangka, I'm using Safi.
And tu semasa sekolah which is 5 years ago.*tuanya aku . #sad



Dizaman meningkat remaja ni pulak, my very first foundation that I'm using is
naturactor. This a Japan product and it helps to cease all scar and make our face look radiant and perfect.





* Ni lah Naturactor tu . Ade banyak jenis, Imma 151 user. Kulit ala-ala Maya Karin katanya. LOL


So, naturactor ni ade kebaikan nya. Antaranya adalah :



* Naturactor berasal dari tumbuh-tumbuhan dan tidak mengandungi bahan kimia.

*Anti-Kilauan dan tidak berminyak.

*Bertahan selama 12 jam.


*UV protection.

*Menutup all scar and pigmentation.


Hmm, memang saya akui product ni bagus sangat sebab ia jugak berfungso sebagai concealer. Dapat tutup all scar, jerawat and ape-ape yang kite nk hide lah. But, after a year using this product, I actually notice that this product also have it's own cons. But then, mungkin sebab tak sesuai dengan muka kot. Kah3.
Ans I change my foundation to a very amazing BB cream.
*that I used till now :) *promote nih
tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Yesss, this is the product that I use now. Bio Platinum BB cream from Bio Essence.
*nama tetap gempak gilaaa.
As you guys can see,
platinum tu kan, it helps to make our face look glow all day. Serious tak tipu punya.
Product ni mudah
didapati, korang pergi je Watson mesti ade. Harga dia agak mahal sedikit, but nak nampak cantik kan. Who cares? huheuhue.
Kat situ dia ade tulis 10-in 1 kan? Haaa, dalam product Bio Platinum BB Cream ni ade 10 kebaikan nya. Tapi, kite bagi skit la en :


* It is enriched with platinum to nourish the skin, protect against free radical damage.
* Platinum helps skin to look more radiant, lightens fine line and wrinkles.
* Light texture, concealed flaws with natural and nude look.
* Enriched with Tanaka extract to make skin fairer and to make skin cool even under the hot sun!
* Refine pores and smoothen skin.

So thats it. I have share mine. And now its your turn :)




No comments: